tirsdag 12. juli 2011

Ny symaskin!!!!!!!!


Her er symaskina som jeg har sydd på siden 2006. Det er en Viking Husqvarna 1200 fra 1991 se video her Det er en veldig avansert maskin med broderimuligheter, alfabeter og veldig god å quilte på. Men siden jeg nå har fått en del oppdrag med å sy gardiner etc for Inspirasjonshuset i Brumundal gikk drømmen min raskt i retning av en maskin med lengre friarm. Og da falt valget fort på en Janome Horizon Memory Craft 7700CP Se vieo her.

Kjøpt hos Quiltespesialisten på Lillehammer. Agnes, som driver Quiltespesialisten, veiledet villig vekk alt jeg måtte kunne for å komme i gang. Underveis fant jeg ut at min gamle maskin og den nye faktisk hadde mye like funksjoner og lik bruk. Og da fortalte Agnes at Janome hadde i en periode produsert Husqvarna maskiner. Så da ble det ikke noe problem å komme i gang på egenhånd. Jeg er kjempefornøyd i alle fall. Med kjempestort sybord og lang friarm blir det plass til mye stoff :-). I tillegg har jeg en Janome Mylock 644D Overlockmaskin.

Så da er jeg vel klar til dyst kan en vel si. Og til alle dere syglade som er innom her, kikk innom bloggen til Shamu Hun sprer syglede og inspirasjon i lange baner. Herlig med slike bloggvenner :-)

5 kommentarer:

2ne sa...

Lykke til med den nye symaskinen din. Har selv en 1200 og en 1250 og er veldig fornøyd med disse. Har tittet på ny jeg også - men ikke ennå.......

LAPPETUSSA sa...

Jeg er helt sikker på at du ikke har gjort ett dårlig valg av symaskin:) Har hørt veldig mye positivt om denne:) Jeg har selv MC6600 og er selv fornøyd med denne. Har også en overlock maken til din, men har ikke fått "lært" å bruke denne enda:( Regner med å ta ett kurs der det måtte la seg gjøre..... Regner med Agnes hjelper til:)God sommer til deg fra en sambygdning:)

Lisbet sa...

Min begynte å jukse på sømmen og det er ikke lenge siden den var på service. Han er veldig lik den nye som sagt.God sommer og rop på sola!

Lisbet sa...

Til Lappetussa! Friundervisningen i Oslo holder helgekurs i overlock søm har jeg sett. Har lurt litt på å slenge meg med der en gang.God sommer til deg og.

LAPPETUSSA sa...

Hei igjen. Takk for tipset. Skal sjekke litt rundt disse kursene tenker jeg:) Vil ha best utbytte av det jeg har og da føler jeg at jeg må på kurs.... Sier fra om jeg finner noe, i tilfelle......... hehe ;p