fredag 2. mars 2012

En frakk fra 1989 ble til en ny anno 2012.

Så har jeg rotet frem frakken jeg kjøpte i 1989 ,og den var dyr den gangen. Det er vel derfor jeg ikke har greid å kvitte meg med den også. Som dere ser er den av det gamle gode slaget. Dobbeltspent, splitt bak, lang, stikklommer med klaff. Ermene hadde klaffer på skuldre og nederst. Dessuten puffarm med puter som jeg hadde fjernet før. Og knytebelte da.

1989

Jeg dro igang og sprettet fra hverandre hele frakken. Hadde et mønster fra Stoff & Stil som jeg benyttet meg av delvis. Forstykke og bakstykke ble benyttet mest mulig, men rakk akkurat til en hette. Splitten beholdt jeg hel. Klaffene på lommene ble fjernet og erstattet med glidelåser.


Som dere ser her var det en liten utfordring med det glidelåshullet, men hadde veldig god hjelp av denne trykkpennen med kritt stift. Den er 0,9 mm og fjernes lett med fuktig klut. Anbefales! Kjøp den HER.

Så var det resultatet da . Det kommer her. Denne blir nok mer brukt enn den som var opphavet.









2 kommentarer:

Siv sa...

Herlighet, så flink du er til å sy om klær! Frakken ble kjempefin! :o)

Mormor sin syside sa...

Ja,denne var ikke til å kjenne igjen, fra en kjedelig frakk til den tøffe jakka.